ZTV

Lovers!

3 reflektioner efter att ha kollat på Ztv ett tag:

Låt nummer 1: Lillasyster - Umbrella.
Här har jag chansen att såga låten vid fotknölarna, men det är att sparka på någon som redan ligger, istället ställer jag mig följande fråga; när blev shorts ztv-mainstream-metal? Jag vet ingenting om den här typen av musik, så jag väljer att kalla den för just detta. Jag har sett åtskilliga bilder på diverse dåliga band, t.ex KoRn (älskar att de har ett stort R) och shortskvoten är förånansvärt hög. Har de musikanter som spelar den här typen av musik snyggare ben än personer som spelar t.ex Acid-jazz? 

Låt nummer 2: Mange Schmidt feat. Ken - Gömma mig.
Här tar jag däremot chansen och sågar låten fullständigt. Texten skulle kunna vara ett skämt:

Precis när man börja få snurr på sin skit
kommer snutarna lönneberg gangsterskit

hörru!
vi vet att du e där inne!
öppna dörren innan vi slår in den!
vi vet att du sitter och trycker på nått
och du vet mycket väl vad vi tycker om sånt!
du gör det bara värre för dig själv
ge dig en förtjänst som är värre om du stannar kvar vänd nu

(om texten innehåller en del fel, vilket jag hoppas att den gör, så har jag snott den från
http://www.wowlyrics.com/)

Och videon sen, Mange springer runt i ett mörkt gangstastockholm (läs: Fittja, Hallunda, Plattan), allt är i svartvitt och Ken och hans gangstahomiez jagar honom, det skulle kunna vara en komedi.

Är Mange Schmidt det ultimate gangsterskämtet, framodlat av skivbolagen för att visa vilken skit folk är beredda att lyssna på bara för att det spelas på radio, eller är han seriöst så här dålig?

Låt nummer 3: The Last Goodnight - Pictures of You.
Även här har vi med en sanslöst dålig låt att göra, men jag tänker inte såga den, utan ställa mig ytterligare en fråga: När ska folk fatta att Moikanfrisyr är stört fult?! Och ja, Ebba, 13, du är jävligt alternativ om du lyssnar på band med piercingar och moikanfrisyrer.

Slutsats: Jag ska nog sluta kolla på Ztv.

Dagens låt är Missing Pieces med Voxtrot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback