Kortfilm

Jag har just kikat klart på Paris je t'aime. Detta är något jag kanske borde gjort för länge sedan, eftersom jag tycker väldigt mycket om att romantisera platser, men nu har det inte blivit så. Paris je t'aime består, som du kanske vet, utav ungefär 20 stycken kortfilmer. Jag måste säga att hela kortfilmskonceptet känns konstigt. Dels är det väldigt svårt att fånga tittaren och få den intresserad, något som märks tydligt i filmen; jag tyckte att nästan hälften av filmerna var ganska dåliga, men dels fallar hela konceptet på det faktum att människan är nyfiken. När kortfilmen är slut, vill jag veta mer, jag vill se vad som hände sen och jag vill dröja mig kvar i karaktärernas liv. Mindre kortfilm, kort och gott (neeej, jag kunde inte låta bli).

Dagens låt är grass med animal collective.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback