filosofi, halv 12

Efter mycket möda och stort besvär har jag äntligen fått igång min nya dator. Detta betyder inte att ni kan förvänta er att jag ska börja skriva långa och bra inlägg, men ni kan iaf glädjas åt det faktum att internet fatiskt öppnas när jag trycker på explorer-ikonen, någonting man inte kunde ta för givet med den gamla.

Datorer är verkligen det som stressar mig mest. När de funkar är de geniala och fantastiska, men saker inte funkar som de ska vill jag anlita en lönnmördare och se till att Bill Gates liv förkortas liv avsevärt. Skrivaren funkar aldrig när man har ett viktigt skolarbete att skriva ut, Word stänger av sig själv i samma sekund man tänker "Jag borde spara innan något händer", när man skrivit 9 av de 11 sidorna som begärs på arbetet om förintelsen och internet fungerar aldrig när man inte har gjort någon som helst research inför ett arbete som ska vara inlämnat dagen efter. Eftersom jag inte är något datorgeni, om jag ska vara helt ärligt så är jag helt oduglig, så lyckas jag heller aldrig lösa de problem som för de smala, bleka, acnedrabbade pojkarna i Natur Matematik/Data, inte skulle ses som något problem alls. Microsoft, vad är det för jävla namn egentligen? Pyttemjuk.

Jag kan också upplysa dig, kära läsare, om att när jag i förrgår stod och skapade en "I Love BlondinBella"-pin nere i ljushallen, så gick en viss ung man, som jag kanske har nämnt tidigare i något inlägg som jag kanske var tvungen att ta bort, förbi mig. Om blickar kunde döda, mina vänner.

Facebook gör det alldeles för enkelt att stalka människor. Det räcker med att man är med i samma network på någon och vips, så kan man se 159 bilder på någon. Detta har lett till att jag utvecklar väldigt konstiga relationer med människor jag aldrig träffat. Det händer ofta att jag och min bekantskapskrets sitter nere i ljushallen och spanar på människor. Under någon av dessa sittningar, kommenteras en människar utseende, klädstil, whatever. Inga snillen spekulerar direkt, men något sätt måste vi stimulera vår ytlighet. Hursomhelst, så händer det ofta att jag vet exakt vad någon av dessa människor heter, både för och efternamn samt har kunskaper om vart de spenderade sin senaste familjesemster, vilka människor de umgås med och vad denna människas rekord på "Tower Blox" är. Detta är det naturligtvis stalkervarning i 180 på, vilket gör att jag aldrig delger min information till de andra människorna runt bordet. Men, nu vet ni, jag är en stalker och jag vet att ni andra gör likadant.

RAISED BY WOLVES med VOXTROT

Kommentarer
Postat av: Moa

... fan, jag är avslöjad.
OKEJDÅ, jag är en STOLT STALKER.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback