48 år kvar till pension

Vi såg Billy Elliot idag i skolan. Filmens soundtrack är sanslöst bra, det är stämningsfullt, medryckande och ibland bara riktigt bra låtar. Precis när en T.Rex-låt börjar spelas i sista scenen så börjar jag  fundera på om jag inte ska glida in på IMDB och kanske kolla upp samtliga låtar. Då händer någonting som får mig att tappa intresset. Totalt. Efter en hel film med kalasmusik så är sista låten så ofantligt usel att man blir mörkrädd. Det är någon form av medioker schlagerballad med pretentiös text och jag blir självmordsbenägen.

Idag fyller min pappa år. 55 stycken. Jag frågade honom hur det kändes att fylla dubbelfemma och han såg mig bara djupt i ögonen. "Du har bara 38 år kvar, så va inte så kaxig"

Tack för uppmuntran.

Loveyoustill Med Fuck The Writer.

Kommentarer
Postat av: Moa

Du lyssnar ju förjösse namn visst på Florence Valentin, Gunnar! LJUG INTE!!!!!!

Postat av: Gunnar

Jag har aldrig sagt att jag inte lyssnar på Florence, däremot har jag sagt att jag inte lyssnat på Valentin 148 ggr på en vecka eller vad det nu var. Men att jag inte skulle lyssna på Florence är rent påhitt, skärp dig, kvinna.

2008-03-02 @ 03:21:59
Postat av: Moa

"Jag har inget skärp"

2008-03-02 @ 11:55:19
URL: http://moamatilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback