Skurkar

Jag läste just lite i Seinlanguage, Jerry Seinfelds bok. Seinfeld säger med all rätt, att riktiga skurkar inte är som i Batman. De har inget tema på sin karriär. Jag reagerade på det här och tänkte "Det är ju faktiskt bara ett utslag av lathet. Jag menar, ta typ Hagamannen. Han har liksom påbörjat sin image, han opererade bara i Hagaparken, jag menar, han kunde utan problem byggt vidare på det. Klätt ut sig till en grön buske eller parkförvaltare, skurkar nuförtiden har ingen fantasi".

Om jag hade varit skurk, vad hade jag haft för tema? Jag tror att jag hade varit en gammal man. Visserligen är det är svårt att få ett grymt smeknamn på det, "Gubben" klingar inte lika bra som "Jokern" eller "Pingvinen", men ändå. Jag går in på en bank med en välskuren tweedkostym och hatt, monokel. Skjuter lite i taket med min käppistol, och flyr sedan i en gammal Volkswagenbubbla. Gärna lite skrikigt gul med trädetaljer inuti.

Eftersom jag involverar mian läsare lika mycket som blondinbella kommer här dagens fråga: Vad skulle du ha för tema på din karriär om du var skurk? Bästa tema med motivering, vinner två Refreshers.

Dagens låt är 1979 med Smashing Pumpkins.

Kommentarer
Postat av: Moa

Lätt, jag skulle vara Hemglass"mannen". Köra runt i min glassbil och våldföra mig på småungar och deras mammor.

(förresten Gunnar, jag äter inte Refreshers)

Postat av: Anonym

http://youtube.com/watch?v=4jNAjKQMKTc

2008-05-02 @ 16:58:55
Postat av: Gunnar

Det var en väldigt fin cover, med världens tredje bästa instrument, ukulele, dessutom. Tack, du anonyma, för att du ville delge mig denna fina melodi.

2008-05-03 @ 14:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback