Backslick - en frisyr för fifflare

Ikväll är det derbydags, vilket betyder att jag senare ikväll kommer att undra varför derbymatcher aldrig bluir som vanliga matcher.

Igår hade jag fotografering med mitt fotbollslag. På fotograferingsplatsen (Boo gårds skolas gymnastiksal) fanns ett flertal lag, de flesta av dessa lag var hårt satsande och hade då en anställd tränare, försedd utav klubben. Så till dagens hyperintressanta fråga: När blev frisyren känd som backslick en auktoritär symbol inom fotbollstränarkretsen? Det är nämnligen så att minst två av tre av dessa tjugoåtta och ett halvtåriga män hade berikat sitt hår med en - för håret - ickeangenäm mängd Daxwax för att sedan trotsa gravitaionens lagar och med en händerna, eller kanske tillochmed en stålkam, dragit håret bakåt. Sedan anlägger dessa unga män ett ansiktuttryck som gör att de ser ut som om Boo FF P 93-1 är världens viktigaste lag, och kommer att ge dessa tränare en fribilljett rakt in i fotbollens finrum. Att ha backslick och att insistera på att ta händelserna på allvar under en bortamatch mot Ösby kommer inte att hjälpa, jag lovar.

Jag vill istället hävda, likt en insändare som finns med i David Batras bok "Vän av ordning", att Backslick är en frisyr för fifflare. Jag skulle kunna öppna mitt sinne så mycket att jag kan säga att jag tycker det är roligt när så kallade Schteeekare har frisyren, det bara förlöjligar dessa människor eftersom ingen männsika med pengar skulle ha den.

Fred ut.

Dagens lår är Gråsparven när den sjunger med Håkan Hellström

Kommentarer
Postat av: Moa

Hörruuuuu, inget ont om P93! BARNEN ÄR VÅR FRAMTID. Det kallas investering, det ska börjas i tid vettu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback