Julstämning, långkalsonger och manlighet

Det är ett jävla tjat om brist på julstämnng hela tiden, sedan i efterhand så så har allting varit "Supermysigt", så jag förstår inte riktigt varför folk tjatar, år efter år. De vill väl ha något att klaga på och hade de inte haft det, så hade jag itne kunnat klaga på att folk klagar, så jag ska inte klaga.

Jag skulle även vilja passa på att hylla långkalsongen, detta underskattade plagg har fått något av en Lusekoftsbärande-old school-Norrmans-stämpel över sig, ni vet, norrmän som kör Telemark i Stenmarksmössor och dricker varm choklad i backen. Jag ser det mer som den outnyuttjade specialstyrkan i garderoben, som ligger på höghöjdsträning i nio månader (mina två par ligger högst upp i garderoben) och sedan när man väl tar ut sitt favoritpar, alltid presterar.

Vi köpte en gran idag, dan före dopparedan och jag fick verkligen se ett praktexempel på hur män beter sig när de ställs inför något slags test. Mannen som sålde granen var en helt vanlig man. 43 år gammal, 178 cm i strumplästen, en fet Fjällrävenjacka, glasögon och en brun mössa, ni fattar vinkeln. När vi hade valt oss en gran, så skulle denna man näta in den. Det heter antagligen inte "Näta in", men ni vet, när de drar den igenom en sån där grej som ser ut som en jätte-grammofon, och fäster ett vitt när runt hela granen; detta skulle mannen göra. Då visar det sig att nätet är slut och han tvingas således byta nät. Mannen är ingen professionell granförsäljare, utan far till någon som är medlem i Boo IF segling. Detta leder till att han har vissa problem med att byta nätet. Jag hittar efter en minut eller så, ett papper med instruktionerna för hur man på bästa sätt byter nät. Detta meddelar jag också till granförsäljaren, men det är då de manliga dragen kommer fram. Han tänker fan inte läsa någon jävla instruktion, han kan själv. Efter tio minuter bar vi hem en nät-lös gran.

God jul, Lovers

Dagens Låt är TURN INTO med YEAH YEAH YEAH'S

Kommentarer
Postat av: Moa

Haha. "Kan själv". En förvuxen sexåring.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback