2007

Okej, jag tänker inte skriva en resumé på 12 freakin' sidor. Jag försökte, men det blev inte bra. Jag ska alltså försöka hålla mig någolunda kortfattat.

Årets bästa konsert kom relativt tidigt på året, nämnligen den första maj. Bloc Party på cirkus var kanske den bästa konserten jag någonsin varit på.

Det här var året då jag blev en Facebookslav, en Bilddagbokenslav och BlondinBella lärde mig bli en bättre människa.

I år har jag också slutat banga så jävla mycket, det tycker jag har varit värt. Jag har spenderat en fjärdedel utan 2007 i England och det har helt klart varit värt. Att komma bort från Nacka-tristessen är priceless.

Jag har hängt på två festivaler i år, P&L och Arvika, den senare var den bättre.

Jag har en endaste uppgift kvar iår, att utse årets låt. Och helvete vad svårt det är, jag har tänkt både länge och väl på det här och i slutändan var det ett ganska självklart val.

För mig är den här låten att även om det ser mörkt ut, så finns det alltid någonting där. ALLTID. Och det är så mitt år har varit. Långa stunder har saker sett så mörkt ut att jag inte vetat vad, men då har det funnits där: NI har funnits där. Ibland har ni inte vetat det, men så har det varit. TACK

Jag vet att låten är från 2006, men det handlar inte om 2007s bästa låt, det handlar om något annat.

2007s bästa låt är för övrigt KEEP THE CAR RUNNING med ARCADE FIRE


ÅRETS LÅT ÄR ON THE OTHER SIDE OF MT. HEART ATTACK MED LIARS.

I WON'T RUN FAR, I CAN ALWAYS BE FOUND, IF YOU WANT ME TO STAY, I WILL STAY BY YOUR SIDE.


image15

Årets bild. En av de mest kaosade kvällarna ever, man ser inte mitt ansikte.

Kommentarer
Postat av: Pat

Tack för detta år;)

2008-01-04 @ 01:06:26
Postat av: Anonym

Bara för att du är kär i Isabella som det blev årets bild.
förresten kan du inte skriva om blondinbella nångång, skulle vara intressant

2008-02-03 @ 21:43:20
Postat av: Louise

Skrev din älskade vän jag

2008-02-03 @ 21:44:24
Postat av: Louise

Eller är vi kanske mer än vänner?

2008-02-03 @ 21:44:44
Postat av: Gunnar

Blondinbella känns uttjatat, jag älskar henne och allt, men det är så jävla svårt att skriva ngt vettigt om henne. Svårt som fan att besvara orimliga argument med rimliga. Även om jag är kär i isabelle (på bilden), så vet du att vi alltid är mer än vänner.

2008-02-04 @ 22:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback